Kártyadraftolós, pakliépítős, civilizációs játék.
A Mosaic: A Story of Civilization egy civilizáció-építő játék Glenn Drovertől, az Age of Empires III, a Railways of the World, a Sid Meier’s Civilization: The Boardgame és a Raccoon Tycoon tervezőjétől.
A Mosaic egy akcióválasztásos játék. A játékosok az alábbi hét művelet egyikét hajtják végre a körükben:
Új technológia elsajátítása (választanak egy kártyát a technológiai ajánlatból)
Új város alapítása, vagy projekt építése (választanak egy kártyát az Építési ajánlatból, és a költséget kővel, ötletekkel és lakossággal egyenlítik ki)
Csoda építése (választanak egyet a rendelkezésre álló Csodalapkák közül, és kővel vagy élelemmel fizetnek)
Katonai egységek toborzása vagy áthelyezése (pénzt fizetnek be, és bővítik Katonai egységeiket, vagy áthelyezik a már meglévőket)
Saját civilizáció népességének növelése (választanak egy kártyát a Népességnövekedés ajánlatból, és élelemmel fizetnek)
Kulcsfontosságú pénznemek előállítása a játékban szereplő dolgok megvásárlásához (termelnek egyet a következők közül: Élelem, Kő vagy Ötlet, azáltal, hogy hozzáadják a Népességüket az adott pénznem bónuszához)
Kereskedés/adózás, Pénz gyűjtésének céljából, ami az univerzális valuta (választanak egy kártyát a Kereskedelem/Adó ajánlatból)
Minden technológia és projekt egyedi képességekkel ruházza fel a játékosok civilizációját, valamint olyan szimbólumokhoz juttatja őket, amelyek a civilizáció 9 összetevője egyikének növekedését jelzik:
Tudomány – Minden tanulás
Gazdaság
Élelem megtermelése
Népesség/ Egészség
Épület
Kultúra
Kormány
Katonaság/ Birodalom
Urbanizáció
Ezen összetevők megszerzése fontos a civilizációk egyedi mozaikjának létrehozásához. Számos új technológia előfeltételeként, valamint a pontozáshoz használhatók fel. Továbbá, ha a játékosok egy vagy több civilizációs összetevőre szakosodnak, megszerezhetik az adott típusból az „Aranykort”.
A játék folyamán ahogy a civilizációk növekszenek, a négy pakliból időnként pontozókártyák kerülnek elő. Valahányszor felfednek egy pontozókártyát, a játékosok civilizációjuk minden olyan régiójáért pontot fognak szerezni, amelyeket városaikkal és katonai egységeikkel uralnak.
A harmadik pontozókártya felfedése után egy utolsó kör következik, és a játék véget ér. Ezután a játékosok lepontozzák városaikat, csodáikat, a projektjeiket és az aranykoraikat, valamint az összes olyan kártyájukat, amelyek az egyedi Civilizációs komponenseiket pontokkal jutalmazzák.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.