Kiegészítő: 40 db fém érme a Pax Pamir játékhoz
Pax Pamir
A Pax Pamirban a játékosok XIX. századi afgán hadurak szerepét öltik magukra, akik egy új államot próbálnak létrehozni a Durráni Birodalom bukása után. A nyugati történelemkönyvek ezt az időszakot általában „A nagy játszma” néven szokták emlegetni, az európaiak szerepvállalása miatt, akik megpróbálták Közép-Ázsiát a saját rivalizálásuk színterének használni. Ebben a játékban szigorúan csak az afgánok szemszögéből látjuk az európai birodalmakat, akik megpróbálták manipulálni a betolakodó idegeneket a saját céljaik érdekében.
A játékmenetet tekintve a Pax Pamir egy elég egyértelmű tablóépítős játék. A játékosok a legtöbb körüket arra használják, hogy a központi piacról vásároljanak kártyákat, majd ezeket a kártyákat maguk elé játsszák ki egy sorban, amit udvarnak hívunk. A kártyák kijátszásával egységeket lehet feltenni a játék térképére, és hozzáférést biztosítanak további akciókhoz, amelyekkel más játékosokat lehet megzavarni, és befolyással lenni a játék menetére. Az utolsó részt fontos kihangsúlyozni. Annak ellenére, hogy mindenki saját sorban építi a kártyáit, a játék rengeteg lehetőséget kínál a játékosok számára egymás közvetlen vagy közvetett akadályozására.
A túlélés érdekében a játékosok szövetségeket fognak kötni. A játék során a játékosok fogják kiértékelni a különböző szövetségek dominanciáját, amikor egy különleges kártya, a „Dominancia ellenőrzés” kerül elő. Ha az egyik ilyen ellenőrzésnél az egyik szövetség egyértelmű fölényben van, akkor ahhoz a szövetséghez lojális játékosok Győzelmi pontokat kapnak, attól függően, hogy mekkora befolyásuk van abban a szövetségben. Ugyanakkor, ha Afganisztán szétszakított állapotban van egy ilyen ellenőrzés során, akkor a játékosok a saját követői bázisuk ereje alapján kapnak Győzelmi pontokat.
Minden egyes Dominancia ellenőrzés után meg kell vizsgálni a győzelmi feltételeket, és a játék ekkor részlegesen újraindul, lehetővé téve a játékosoknak, hogy újra megpróbálják elérni a céljaikat. A játék akkor ér véget, amikor valamelyik játékosnak sikerül legalább 4 Győzelmi pont előnyt szereznie a többiekkel szemben, vagy a negyedik Dominancia ellenőrzés után.
Egészen különleges hangulatú, egyedi játék, igazi ritkaság, mind a játékmenet tekintetében, mint a felhasznált anyagminőségben és a komponensek kialakításában.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.