Minden idők egyik legjobbja, a maga kategóriájában (wargame), elegáns, letisztult és harcos.
Sekigahara csatáját, 1600-ban vívtak amely után, több mint 250 évig egyesítette azt a nemzetet a Tokugawa család vezetése alatt. A Sekigahara társasjáték lehetőséget ad arra, hogy újra megküzdj ezen a háborún Ishida Mitsunariként, egy gyermek örököst védőként, vagy Tokugawa Ieyasuként, Japán legerősebb daimyojeként (hűbéres uralkodó).
A kampány mindössze 7 hétig tartott, amely alatt mindkét oldal egy hadsereget és egy stratégiát improvizált azokkal az erőkkel, amelyeket az szövetségeseik biztosítani tudtak. Minden vezető mély kétségekkel nézett szembe egységei hűségét illetően – jó okkal. Több daimyo is megtagadta a harcot; néhányan még a csata közepén is átálltak az ellenfél oldalára. Ahhoz, hogy Japánt elfoglald, többet kell tenned, mint hadsereget állítani – biztosnak kell lenned abban, hogy követni fognak a harcban. Nevelj ki hűséget az szövetségeseidben, és vezényeld be őket csak akkor, amikor biztos vagy az hűségükben. Nyerj egy csatát az ellenfeled sorából való átlépés révén.
A Sekigahara tele van szokatlan mechanizmusokkal: Nincs kocka használat, a kártyák hűséget és motivációt képviselnek. Hiányzó kártya nélkül a hadsereg nem vesz részt a csatában. Az hűség a kéz méretével van reprezentálva, amely minden körben változik. A csaták rejtett egységek sorozataként zajlanak, a rejtett hűségi tényezőkre alapozva. Az Hűség Kihívás kártyák potenciális átállási eseményeket hoznak létre.
A Sekigahara egy 3 órás játék, amely a 1600-ban vívott japán csatán alapul. A 7 hétig tartó háború Japán két főútján és szétszórt ostromokban és hátsó területi csatározásokban zajlott, és Tokugawa Ieyasut Shogunná emelte, Japánt pedig 265 évig egyesítette. A Sekigahara azt a célt szolgálja, hogy történelmileg hiteles élményt nyújtson egy intuitív játékmechanikán belül, amelyet egy ülésben lehet játszani. Nagy erőfeszítéseket tettek a tiszta játékmechanizmus megtartására. (Bár sok történelmi részlet van, a szabályrendszer mindössze 6 oldalas.) A véletlen bizonytalanság formájában jelenik meg, nem pedig szerencsében.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.