+ 🇭🇺 Letölthető a rajongói magyar nyelvű szabály!
1958-ban Demitri Belyaev és Lyudmila Trut egy háziasítási kísérletet kezdett. Egy nagy rókacsoportból kiválasztották azokat, akik a legnagyobb kíváncsisággal és kevesebb agresszióval reagáltak az emberekre. Minden nemzedékben csak a legbarátságosabb kölyköket választották szülővé, remélve, hogy újra megteremtik azt a folyamatot, amely eredetileg a háziasításhoz vezetett, több ezer évvel ezelőtt. A kísérlet elképesztő haladást tett. Annak ellenére, hogy a rókákat csak barátságosságuk miatt választották ki, hamarosan sok olyan fizikai jellemzőt szereztek, amelyeket a háziasított állatokkal társítunk – például foltokat, lelógó füleket és göndör farkakat. Ahogy a kommunikáció nyitottabbá vált, a rókák nagy mértékben hozzájárultak annak megértéséhez, hogyan fejeződnek ki ezek a jellemzők. A kísérlet ma is folytatódik.
A Róka Kísérletben saját háziasított rókákat fogsz tenyészteni. Minden körben kiválasztasz egy pár rókaszülőt, akiknek bizonyos tulajdonságaik vannak. Megszerezted ezeket a konkrét tulajdonságokat jelző kockákat, majd dobod őket, és megpróbálod áthelyezni őket, hogy teljes tulajdonság szimbólumokat hozz létre, amelyeket aztán bejelölsz a kölyök kártyádon. Ezután tulajdonság zsetonokat szerezhetsz, attól függően, hogy hány tulajdonságot jelöltél be, amelyeket a saját játékos tábládon fejlesztésre használsz fel.
A kör végén az előző generációs rókákat eltávolítják, és az új kölyköket az istállóba helyezik – így ők válnak a következő kör szülői jelölteké. A játék 5 kör után ér véget, és pontokat szerezhetsz a tetsző patronokért (játék végi pontozási bónuszok), befejezett tanulmányokért (személyes játékos célkitűzések), ha valaha nyertél a legbarátságosabb róka díjat, fejlesztésekért a saját játékos tábládon és extra zsetonokért. A legtöbb pontot szerező játékos nyer!
Értékelések
Még nincsenek értékelések.